ONLINE MARKETING
Vergroot de online aanwezigheid van uw merk en betrek uw publiek effectief met onze op maat gemaakte online marketingoplossingen.
Online Marketing
Uw bedrijf heeft een eigen website, mooi! Deze is hopelijk gebouwd op basis van uw beoogde doelgroep en doelstellingen. Maar, hoe regelt u uw Online Marketing in en zorgt u voor (relevant) kwalitatief bezoek op uw site?
Kiest u voor massa, bereik of juist voor segmentatie in uw doelgroep? Welke (online) kanalen zet u in en waarom? Wat kost een bezoeker u nu eigenlijk? En hoe maakt u van bezoekers klanten?
Breng uw doelgroep in beweging
Vindt de juiste doelgroep tussen al die verschillende websites en met het juiste kanaal. Van Awareness en branding, naar bereik en contacten, tot aan interacties, transacties en klanten.Aqui OResponsive websitenline Marketing ziet
Marketing doelstellingen (online)
- Wilt u naamsbekendheid verhogen of een actie promoten?
- Herhaalcontacten stimuleren of laadt u een merk?
- Verkoopt u producten via uw website (e-commerce)?
- U heeft een nieuw product en/of propositie?
- U wilt uw online omzet verhogen?
- Of wilt u leads genereren en sturen op een Cost Per Lead?
- Afhankelijk van uw
Haal alles uit uw Online Marketing en uw website; kies voor Aqui!
Welke Online Marketing kanalen zet u in?
- E-mailmarketing
- Display Advertising
- Social Media (Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Instagram, SnapChat)
- Adwords (Zoekmachine adverteren)
- Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
- Affiliate Marketing
- Content Marketing
Voordelen Online Marketing
- Online Marketing is goed meetbaar en geeft u snel inzicht in de resultaten van uw online marketing activiteiten en campagnes
- De investering is, in vergelijking tot reguliere marketing vormen, erg laag en kostenefficiënt
- De mogelijkheid om precies uw doelgroep te bereiken en te beraken is groot zonder (te) veel waste
- Het is makkelijk(er) en snel toetsbaar om te ontdekken welke methodes en proposities het beste werken in uw situatie
- Het bijsturen van uw (online) tactieken en optimaliseren van de online marketing campagne is continue mogelijk
- Uw prospect kan meteen doorklikken, wel zo makkelijk
Monitor uw Online Marketing op KPI’s
Voordat een online campagne begint is het van belang om eerst uw doelstellingen en KPI’s vast te stellen (Key Performance Indicators). Dit vormt uw vertrekpunt. Zo weet u of een online campagne succesvol is, of is geweest. Maar dit is ook van belang om tijdens uw campagne te monitoren en te optimaliseren.
Enkele voorbeelden van KPI’s
- Relatie uniek bezoek aan website vs. herhaal bezoek
- Weigerings/(bounce)percentage op de landingspage/site
- Tijd die wordt door gebracht op uw site
- Aantal pagina’s dat per bezoek wordt bekeken
- Het plaatsen van een online bestelling
Webanalyse & Online Marketing
Met behulp van een webanalyse pakket is het mogelijk om de online inspanningen te monitoren, te duiden en te optimaliseren. Zoals bijvoorbeeld de verschillen per online kanaal.
Idealiter gebruikt u een dergelijke tool. Inzet a levert de meeste bezoekers op, maar deze zijn wel relatief kostbaar. Inzet b geeft dezelfde kwaliteit bezoekers, maar tegen een lagere investering.
Google Analytics
Een programma als Google Analytics geeft u verder inzicht in:
Hoe lang blijft een bezoeker? Welke pagina’s bezoekt hij/zij? Welk online kanaal levert de hoogste conversie op (last Click)? Heeft de website voldoende gratis (organisch) zoekmachineverkeer? Wat is de eCPA, indien een KPI? Wat is de bounce rate? Waar haken mensen af op mijn site?
Met een webanalytics pakket kunt u (meestal gratis) de meest elementaire metingen verrichten en op basis daarvan de campagne(s) en ook uw website optimaliseren. Een onmisbaar element om uw online inspanningen te analyseren.
Webanalyse alternatieven Google Analytics
Niet iedereen is even gek van Google Analytics of er is, van hoger hand, besloten dat hier geen gebruik van gemaakt kan worden. En we hebben niet allemaal budget voor een webanalyse pakket zoals Adobe Analytics (Omniture). Hieronder enkele gratis en/of low budget alternatieven:
- https://piwik.org/
- https://nl.statcounter.com/
- https://wordpress.org/plugins/wp-slimstat (voor WordPress sites)
- https://heapanalytics.com/
- https://mixpanel.com/
- https://www.w3counter.com/
- https://chartbeat.com/
- https://www.woopra.com/
Low Budget analytics (lage fee)
- https://clicky.com/ (eigenlijke versie wel betaald)
- https://www.gosquared.com/
- https://haveamint.com/
Online Marketing second opinion
Nieuw bij Aqui! Vrijblijvend feedback ontvangen over allerlei online zaken waar u bedenkingen over heeft.
Hieronder hebben we er een paar opgesomd:
- Wilt u een onafhankelijke online expert naar uw huidige inzet en resultaten laten kijken?
- Krijgt u een evaluatie van uw bureau maar twijfelt u aan de cijfers?
- Wilt u extra uitgedaagd worden?
- Lijkt u (te)veel te betalen voor Display advertising? Wat zijn de CPM’s?
- Wilt u uw KPI’s benchmarken?
- Wilt u een onafhankelijk bureau naar de resultaten van uw huidige (online) bureau laten kijken?
- Performed uw site voldoende?
- Wilt u een (extra) offerte ontvangen om deze te kunnen vergelijken met uw huidige voorstel?
- Of bent u gewoon nieuwsgierig of u op de goede weg zit?
Wij zien het beantwoorden, maar ook het stellen van deze- en andere vragen als onze plicht. Aqui helpt u graag bij Online Marketing vraagstukken! Mail ons gerust!
WAAROM KIEZEN BEDRIJVEN VOOR AQUI?
U STELT DE VRAGEN EN WIJ GEVEN DE JUISTE ANTWOORDEN HIEROP. DAARNAAST HELPEN WIJ U OOK (OP WEG) MET DE UITVOER HIERVAN. KORTE LIJNEN, VEEL ONLINE KENNIS, ERVARING UIT DE ONLINE OERTIJD EN PERFECTE PRESTATIES.
U heeft altijd direct contact met een online specialist met minimaal 5 jaar ervaring in Online Marketing.
Sinds 1999, effectief Webdesign en Online Marketing met focus op resultaat en ROI. Uw website is het epicentrum.
In al onze processen gaan we zeer zorgvuldig met uw gegevens en data om. Uw CMS wordt uitzonderlijk goed beveiligd.
One stop shop voor alle online diensten. Van Zoekmachine Marketing tot e-Commerce en van content creatie tot training en coaching.
Voor het ontstaan van Google al ruime ervaring met advertentie campagnes binnen zoekmachines en goede organische posities.
U gaat nu ook online uw producten verkopen, maar weet nog niet goed hoe? Koffie en een luisterend oor bij Aqui.